STORE ELEMENTS
TREK DE AANDACHT VAN DE RUN-SHOPPER
Kies van een grote range dubbelzijdige versies in de maten 600, 1000 en 1200mm. Creëer je eigen combinatie.
*Licht bron: LED STRIPS
Consumenten zijn te verdelen in twee groepen: run-shoppers en fun-shoppers. De run-shopper is een minimum aantal minuten in uw winkel, de fun-shopper neemt zijn tijd. Als retailer zult u deze twee type klanten zeker herkennen. Maar is uw collectie en manier van presenteren hier ook optimaal op afgestemd?
Uw winkeletalage speelt een zeer belangrijke rol bij wat een voorbijganger beleeft. Deze kan zelfs beslissend zijn. Ook geeft uw etalage de voorbijganger een beeld wat hij/zij kan verwachten in de winkel. Etalage elementen moeten zodoende voldoen aan een optimale beleving en nieuwswaarde bieden en tegelijk de voorbijganger verleiden om naar binnen te komen.
De consumenten van nu zijn veeleisender dan ooit. Retailers willen dat klanten slim en efficiënt kunnen winkelen, maar ook dat impulsaankopen worden gestimuleerd en de gezelligheid van het winkelen wordt beleefd. Statische en onveranderlijke etalages ondersteunen deze waarden niet; voorbijgangers kunnen hierdoor zelfs, zonder dat uw winkel is opgemerkt, voorbijlopen.
Het is breed gedragen dat een aantrekkelijke etalage en goed uitgevoerde winkelvloerplannen zeer belangrijke pijlers zijn tot verkoopsucces. Hoe zorgt uw etalage voor verkopen? Door enkele items duidelijk zichtbaar en op zodanige manier te presenteren dat de voorbijganger uw product wilt vasthouden en passen, naar binnen komt en tot uiteindelijke koop overgaat. Creëer oogverblindende composities, laat uw etalage de sfeer van uw winkel uitdragen, zorg dat voorbijgangers niet langs uw etalage kunnen.
“Een goed opgemaakte etalage trekt niet alleen klanten aan tot in uw winkel, deze brengt ook bij aan uw merkbeleving. Zo is het tegelijk een adverteer en promotie tool en geeft deze inzicht in wat er beschikbaar is in de winkel”. (K. Friedlander)
Uw etalage zijn de billboards van uw winkel. Zij kunnen de zogenaamde make-or-break factor zijn of een klant binnen komt, of doorloopt. Analyseer uw etalage en houdt u aan de volgende richtlijnen:
1. Vertel uw verhaal
2. Verwissel frequent uw beeldmateriaal
3. Hou uw thema’s to the point
4. Verras klanten
5. Gebruik licht om optimaal op te vallen
6. Denk vanuit een visueel plan
7. Maak gebruik van juiste vormen en kleuren