KOEL OPTICS EDE

Producten:

nterview Koel Optics Ede Datum: 11 april 2017
Gesproken met: Edwin Koelewijn
Interview door: Francis Peters

Wat was de reden voor de re styling?
Wij wilden de winkel luchtig maken, ruimtelijk indelen. En meer beleving voor bepaalde merken creëren.

Hoe ben je tot de combinatie van de vrijstaande displays en de etalage unit gekomen?
In overleg met Top Vision hebben we naar de mogelijkheden gekeken. Er zijn een aantal scenario’s de revue gepasseerd en hiervoor is gekozen.

Wat is het voordeel van de vrijstaande displays op deze plek?
Ik vindt het belangrijk dat mensen van buitenaf al zien dat we een groot assortiment brillen hebben en dat komt erg goed uit met deze displays en de posters. En door de verrijdbaarheid kan je er nog wat mee spelen en buiten het seizoen verplaatsen.

Onderin de vrijstaande displays hebben jullie posters, vallen de zonnebrillen hier nu meer op?
Ja, ook omdat we nu een display voor één bepaald merk hebben. Dat merk valt daardoor zeker meer op. Grootste voordeel is dat je door de matte transparante plaat achter de brillen de brillen beter ziet en dat ze meerwaarde krijgen.

Zijn jullie meer zichtbaar door de etalage unit met verlicht bannerdoek?
Ja, ik zie mensen echt blijven staan voor de winkel hierdoor. ’s Avonds laten we het doek aanstaan.

Kan je de merken door de verlichte plankjes en boxjes beter uit laten komen?
Het fijne van deze etalage unit is dat je door de plankjes veel kan laten zien maar ook met wat leuke attributen het merk kan versterken, aan de binnenkant kan je dit ook doen.

Heb je verder nog andere aanpassing in de winkel gedaan? Ik heb een vintage optiekmeubel in de winkel geplaatst, hierdoor kan ik laten zien dat ik passie heb voor het vak. We hebben ook opnieuw behangen en geschilderd.

Ben je tevreden?
Ik heb het hele aankoopproces, creatief meedenken en de montage als zeer positief ervaren en ben blij met het totale resultaat.